Wegański biszkopt z owocami leśnymi

Przed przejściem na dietę roślinną miałam na sumieniu może ze dwa ciasta. Nie byłam wielką fanką wypieków, zwłaszcza tych które wychodziły spod moich łapek. Tak jak w przypadku gotowania, pieczenie zaczęło sprawiać mi radość dopiero, gdy odkryłam, że mogę robić tradycyjne rzeczy w niekonwencjonalny sposób. Lubię łamać pewne schematy, wyprowadzać innych z ich strefy komfortu i robić w ich mniemaniu rzeczy niewykonalne. Właśnie z tego powodu wzięłam się za upieczenie biszkopta - bez jajek i mleka.
Oj... ile się nasłuchałam w życiu, że najkapryśniejszym ciastem jest biszkopt. Że nie wychodzi, opada, że trzeba mieszać tylko w jedną stronę, że nie wolno otwierać piekarnika w trakcie, że nie wyrasta, przypala się jak tylko spuścisz z oka i w ogóle to czarci pomiot jest a nie ciasto, dlatego trzeba nim kilka razy rzucić o podłogę.
Przyznam się bez bicia - nie wiem nic o tradycyjnym biszkopcie. Za to ten "roślinny" kilka razy pojawił się w mojej kuchni. Nie trzeba nim rzucać ani czarować by wyszedł. Wystarczy za to przygotować sobie mikser, pięć minut wolnego czasu, który trzeba spędzić w kuchni i pół godziny na pieczenie podczas którego można obejrzeć ulubiony serial albo przejrzeć bezkarnie Facebooka :)

CO POTRZEBUJESZ?
  •  3 szklanki mąki pszennej
  • dwie szklanki mleka roślinnego (u mnie owsiane)
  • 2 łyżeczki octu
  • 1 łyżeczka sody
  • cukier - u mnie pięć solidnych łyżek stołowych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • odrobina soli
  • niepełna szklanka oleju
  • owoce sezonowe (u mnie borówki amerykańskie i maliny)
  • bułka tarta (uwaga na mleko w składzie!) i olej

JAK SIĘ ZA TO ZABRAĆ? 
  1.  Dwie szklanki mleka roślinnego wlej do miseczki i dodaj do niej ocet.
  2. Do osobnej miski wsyp mąkę, sodę, proszek do pieczenia, sól, cukier i olej. Wymieszaj masę mikserem na wolnych obrotach i powoli zacznij dodawać mleko, cały czas miksując aż składniki połączą się w jednolitą masę.
  3. Blachę nasmaruj olejem i obsyp bułką tartą, możesz ten krok pominąć używając papieru do pieczenia.
  4. Przelej masę do blachy, poukładaj owoce i wsadź do nagrzanego piekarnika (180 stopni i termoobieg). Piecz przez około pół godziny aż góra ciasta będzie dobrze wypieczona.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty